Friday, September 10, 2010

راز سرزنده و جوان ماندن در چيست

چرا برخی از مردم سالخورده تر از آنچه هستند به نظر مي آيند در حالي كه برخي جوان تر از سن واقعي خود نشان مي دهند؟
اين امر فقط به ظاهر افراد مربوط نمي شود. بلكه مربوط به رفتار و خلق و خويي مي شود كه آنها مدام در زندگي به كار مي گيرند تا روحيه اي شاداب و ظاهري جوان تر داشته باشند.

به عقب برنگرديد: شانس ها و موقعيت هاي خوب وجود دارند و آينده خيلي بهتر از گذشته خواهد بود.

هيچوقت نگوييد دوره ی ما: اين موجب مي شود كه احساس كنيد خيلي پير هستيد. حالا در هر سني كه باشيد به علاوه به نظر مي آيد كه دوست داريد از شرايط كنوني و زمان حال انتقاد كنيد.

اوقاتي را با بچه ها بگذرانيد: بازي هاي كودكانه و ملحق شدن به جمع و گفتگوهاي كودكانه موجب مي شود كه احساس و انرژي بالاي آنها به شما هم منتقل بشود.

خودتان را با شرايط موجود وفق بدهيد: به خاطر داشته باشيد كه در زندگي هيچ چيزي ثابت وهميشگي نيست و

تغيير يافتن، چيز خوبي است: اخبار را گوش كنيد و در جريان مسايل روزمره باشيد
به كتاب هايي كه به تازگي چاپ شده اند فيلم ها و نمايش هايي كه روي اكران هستند وحوادث و وقايع اطرافتان علاقه مندي نشان بدهيد.

دايره لغات خود را بروز كنيد: اگر شما در حضور بچه هايتان كلمه اي را به كار ببريد و آنها به شما بخندند تنها كسي كه بايد سرزنش بشود خود شما هستيد. ضمناً در كنار اصطلاحات روز و جديد، به متون كتابي هم توجه داشته باشيد.

گاهي اوقات آرايش و ظاهر خود را تغيير بدهيد: گاهي مجلات مد را ورق بزنيد و مدل هاي جديد را ببينيد. شما حتماً مي توانيد ظاهري را كه مي پسنديد و مناسب شما است انتخاب كنيد.

مدل و آرايش موي خود را تغيير بدهيد:مدل مو ورنگ موي خود را عوض كنيد. آيا مدل و رنگي كه مثلاً در بيست سالگي داشتيد در اين سن مناسب شما است؟

شاكي نباشيد: از اينكه تمام موسيقي ها مثل هم هستند شاكي نباشيد موسيقي خوانندگان مطرح را تهيه كنيد. مي بينيد كه تمام موسيقي ها آنطور كه شما فكر مي كنيد نيستند. حتماً مطابق سليقه تان چيزي پيدا مي شود.

چيزهاي جديد فراگيريد: يك زبان جديد، سفالگري، نقاشي يا هر چيزي كه باشد مهم نيست. حتماً نبايد كلاسي رسمي براي اين كار باشد. شما حتي مي توانيد در مورد مطلب يا موضوعي براي دل خودتان تحقيق كنيد.

همه ما نياز داريم كه با تلاش به قله ی اهداف زندگي مان برسيم: براي خودتان اهدافي را در نظر بگيريد و براي رسيدن به آنها تمرين و پيگيري داشته باشيد.

در زندگي تان، سعي كنيد دور جنجال را خط بكشيد: بر سر مسايل جزيي مثلاً به خاطر نيم ساعت تاخير بچه ها براي خوردن غذا يا آماده نبودن لباستان اوقات تلخي نكنيد.

ورزش كنيد: اندامتان را روي فرم نگه داريد، چرا كه ذهن وروح شما هم سلامت مي ماند. نيازي نيست كه ورزش هاي سنگين انجام بدهيد. تنها كافي است كاري را انجام بدهيد كه از آن لذت مي بريد.

بيرون بريزيد: هر چيزي را كه در خانه بلااستفاده مانده يا رنگ و رو رفته است، دور بريزيد و خانه ی خود را آشغالی نکنيد.

مانند افراد مطرح الگوي ديگران باشيد: اگر آنها توانستند اين كار را بكنند شما هم حتماً مي توانيد.

به خريد برويد: با فرزندانتان به خريد برويد. ممكن است در اين ميان مغازه اي را براي خريد پيدا كنيد كه تا به حال به آنجا نرفته باشيد.

مطمئن باشيد كه براي سرگرمي چيزهايي داريد: زياد بخنديد تا سرزنده و شاداب باشيد و جوانتر به نظر بياييد.