Monday, September 13, 2010

جملاتي قصار از ابراهام لينکلن


ابراهام لينکلن شانزدهمين رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در دوازدهم فوريه 1809 در ايالت کنتاکي به دنيا آمد و در چهار دهم آوريل 1865 با شليک گلوله يک ناجوانمرد در ايالت مريلند ترور شد و يک روز بعد درگذشت.ابراهام لينکلن را به جرات مي توان درستکارترين و آزادي خواه ترين رئيس جمهور آمريکا دانست.دوران رياست جمهوري وي را باشکوه ترين لحظه هاي تاريخ آمريکاتوصيف کرده اند.ابراهام لينکلن با درايت و کفايت هر چه تمام جنگ داخلي آمريکا و نبرد با نيروها و ايالتهاي برده دار رابا نجات بردگان و حفظ اتحاد آمريکا به فرجام رسانيد.او قهرمان جنگ داخلي آمريکا و بنيانگزار تفکر سياست اخلاقي و شرافت برابر در تاريخ معاصر آن کشور است. جملات زير نمونه هايي از بينش و تفکر عميق ابراهام لينکلن هستند.

در طول زندگي ام هر چه خوبي کردم همه را مديون فرشته اي هستم که همواره مادر صدايش کردم.

حکومتي که از مردم باشد و براي مردم باشد و به دست مردم باشد هرگز سرنگون نمي گردد.

انساني که امروز آگاه تر از ديروز نباشد بي ارزش است.

من در زندگي ام همواره آرام گام بر داشته ام اما هرگز عقب عقب نرفته ام.

برخي از مردم را مي توان براي هميشه فريب داد.برخي از مردم را مي توان براي مدت کوتاهي فريب داد.اما نمي توان همه مردم را براي هميشه فريب داد.

نگران اين نيستم که آيا خدا با ماست يا نه .نگران اين هستم که آيا ما با خدا هستيم يا نه؟