Thursday, September 2, 2010

قرصهاي توهم زاي اکستازي چيستند

قرص‏هاي ام.دي.ام.آ (MDMA) که با نام‏هاي اکستاسي Ecstasy، اکس X، اکس‏تي‏سي XTC و ... نيز شناخته مي‏شوند، جزو اصلي گروه مواد مخدر توهم‏زا و سرخوشي‏آور به شمار مي‏روند که از مواد شيميايي ساخته مي‏شوند.

روي اين قرص‏ها اغلب اشکال و حروفي ديده مي‏شوند که به همراه رنگ و ترکيبات رنگي، شدت و مدت زمان تاثير و نوع ماده موثر آن را براي مصرف کننده مشخص مي‏کند ولي از آنجا که بيشتر اين قرصها در شرايط غير بهداشتي و غير استاندارد تهيه ميشوند درستي اين کدها قابل اطمينان نيست!

پس از خوردن اين قرصها، انسان علاوه بر بي‏پروايي در رفتار و گفتار، احساس داشتن قدرت و نيروي فوق‏العاده و رفتارهاي هيجاني زيادي خواهد داشت.

يکي از خطرات مصرف اكستاسي از بين‏بردن قابليت مهار جنسي در افراد است كه با از بين بردن شرم در انسان او را به سوي هرگونه رابطه ي جنسي با هرکسي سوق ميدهد. اين عامل بخصوص در اكس پارتي‌ها، بسيار خطرناک بوده و تبعات ناگواري بويژه براي زنان و دختران در بر دارد.

گذشته از آن اين قرصها هرگونه هيجاني را چندين برابر ميکنند و براي نمونه اگر کسي خندان باشد او را خوشحالتر ولي اگر کسي اندوهگين باشد او را چندين مرتبه غمگينتر و تا سرحد خودکشي ميکشاند.

احساس شجاعت دروغيني که در انسان پيدا ميشود باعث دست زدن به کارهاي بسيار خطرناک مانند پريدن از ساختمانهاي چند طبقه، راندن برخلاف جهت در خيابان و ... ميشود.

اکستاسي را مي‏توان «جادوي مرگ» در قرن حاضر خواند. تاثير اين قرص نيروزا آنقدرها باقي نمي‏ماند و وقتي به پايان برسد ديگر از شور و هيجان خبري نيست.

آنچه باقي مي‏ماند بي‏قراري، اضطراب، خستگي و کوفتگي عضلات، بي‏انگيزگي و بي‏تفاوتي، افسردگي و احساس بيهودگي است. احساسي که ممکن است فرد را تا حد مرگ به جنون بکشاند!